torsdag 30 september 2010

Nu är hantverkarna snart färdiga...

For förbi Be-åker idag när jag slutade jobbet för att reka:-)
Nu äntligen är det färdigt uppe hos min hyresgäst efter vattenskadan, idag har mattläggaren lagt mattan i badrummet och rörmockaren har installerat toa och handfat igen:-)
blev så fint...
valde en svart matta med skimmrande diamant effekter... låter kanske konstigt men blev riktigt bra, måste erkänna att plastmatta kan vara super snyggt...
En målare har även varit på plats och spacklat mitt nya tak i personalrummet och börjat måla in listerna.
YIT killarna har slutfört sitt uppdrag,kopplat in toastol /handfat, shamponeringar,lagat element bytt avloppsrör i källaren, +dragit in helt ny fräsch ventilation i huset...har nu snart en godkänd ventilation till salongen... stort tack till per och micke!!!

Min kära sambo har jobbat kvälls skift i salongen och byggt en vägg till toan+ satt fast den fyndade dörren från recykling, målat uthyrningsdel+del av hallen färdigt. blev jätte fint: vitt från golv och halvvägg upp sedan en ljusgrå ton från flygger färg...

I helgen väntar ett mastodont pass för emma med målar penseln.
Nu ska salongen fräschas upp,där blir det vitt med fin fond +lite fyndiga effekter:-)
de ringde även och berättade att mina frisör stolar anlänt från italien, ska bli spännande att provsitta mina lyx fotöljer:-) allt börjar vävas samman nu och vi ser ett mönster...;-)
kram så länge...

3 kommentarer:

  1. Såååå spännande...längtar redan till nästa tid hos dig så man får se slutresultatet :D.. . .Av bilderna du lagt upp bådar det gott. Riktigt fint!

    Jobba inte ihjäl dig i helgen,du kan behöva lite vila också ;)Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli supernajs! Verkligen ett lyft för det gamla huset :) /Kram Erica (gikas.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. Hej jag ser fram emot att du ska öppna något nytt och fräscht. Det behövs! Vad kommer du att ha för pris på damklippning?
    Mvh
    Lotta

    SvaraRadera